Ajatuksia

Kun tuollainen pohtivainen olen, minulla on kaikenlaisia apuvälineitäkin tähän... pohtimisen tukemiseen. Tällä hetkellä työn alla Hyvä Mielen Vuosi-tehtäväkirja. Kirja on ihan kiva ja jäsentää kaikenlaisia sisäisiä ajatuksia. Tehtävä, jonka tällä hetkellä teen on Oman Potentiaalin Löytäminen.

Tehtäväkirjan mukaan jokaisessa meissä on kykyjä, jonka emme ole tunnistaneet ja itsensä tulisi jotenkin ylittää, mitä lie tämä tarkoittaakin. Sivulla on piirretty laatikko ja että rajat voi ylittää ja kasvaa. Aivan. Se, mikä mua kiinnostaa on seuraavan sivun tehtävä: unelmajuuret.  Tehtäväkirjan mukaan piileviä kykyjä tarvitaan aina unelmien saavuttamiseksi. Sivulla on piirros viidestä kukasta, joiden juuret ovat mullan alla. Juurien kohdalla on pallukat, joihin tulisi kirjata piilevä kyky. Kukan puolessa välissä on laatikko, johon tulisi kirjoittaa ravinne ja itse kukintoon tulisi kirjata mahdollisuus. Hassua, kun aloitin kirjoittaa sponttaanisti, sen kauemmin ajattelematta. Vaan laittelin sanoja. Ja se mikä tuli on minusta sen verran hauska, että haluan laittaa sen itselleni tänne talteen. Muoto on siis:
Descartes optics



Piilevä kyky -> Ravinne -> Mahdollisuus

Suvaitsevaisuus -> Näe ihmistä -> Rauha

Lempeys -> Näe ihmistä lapsena -> Rakkaus

Puoluettomuus -> Näe ihmistä dualismin ilmentymänä -> Viisaus

Kilteys -> Näe ihmistä heikkona -> Hyväksyminen

Nöyryys -> Näe itseäsi epätäydellisenä -> Tietoisuus




Hauskaa, että tuttuni teki tehtävän ihan erilailla. Hänen pallukat käsittelivät aineellisia asioita ja osaamisia XD Olenksmäsitten... overthinkkaaja :D

Mutta anyway, minusta oli aika hauskat oivallukset, jotka tuli jostain alitajunnan syövereistä ilman pohdintaa :) Mahdollisuudet ovat itseasiassa ne tavoitteet, joihin omassa henkilökohtaisessa kasvussani pyrin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinkkuelämää

Eli suomeksi : minulle riitti. Suhteilu. Joksikin aikaa. Minulle tuli paha ähky. Mä en enää jaksa. Piste. Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ovatko...