Tinder

Tylsyyteen olen eksynyt taas Tinderiin. Mielenkiintoinen mesta siltä osin, että naisena siellä saa  todella paljon matcheja. Ja treffipyyntöjä satelee. Mutta mitähän minulle on tapahtunut eron jälkeisen elämän aikana? Aluksi treffimaailma oli kiva, hauska ja mielenkiintoista. Ihmiset kiinnostivat ja fiilis oli toiveikas: "kyllä se mun ihminen jossain siellä on". Kävin selaamassa treffipalstoja vähän välein ja nyt tilanne on se, että minulle tuli "ähky".

Kiva, että netin kautta voi tutustua ihmisiin, mutta sinisilmäistä siellä odottaa myös paljon pettymyksiä. Ihmisiä on toki erilaisia, mutta Tinderissä on myös huijareita, naimisissa olevia, ghostaajia, roikkujia ja roikottajia. Kuulemma miesten keskuudessa pidetään täysin luonollisena sanoa naiselle, että mies tavoittelee vakavaa suhdetta vaikka todellisuudessa miehen tavoitteena on ainoastaan seksin saaminen ekoilla treffeillä. Valehtelu on kuulemma täysin oikeutettua, koska muuten nainen ei välttämättä anna. Ja pitäähän miehen tietää millainen seksikumppanina kyseinen nainen on. Ällöttävää toimintaa minusta.



Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa. Tietty. Kuvia voi muokata, filteröidä ja lopputulos on kaunis. Niin minäkin visualistina teen. Sitä en kuitenkaan käsitä, miksi jotkut laittavat profiiliinsa 10 vuotta vanhoja ja 10 kiloa hoikempia kuvia itsestään. Sitten ennen treffejä aletaan kauheasti selittämään, että on nyt vähän eri näköinen... Itselleni se "vähän eri näköinen" paljastui kuvausta 20 sm lyhyempi, noin 30 kg isompi,  9 vuotta vanhempi, siloposkikuvasta poiketen tuuhean parrakas köriläs joka ei osannut edes kertoa minkätakia hän on vanhan kuvan ja väärät tiedot itsestään laittanut. Hänen mielestään kuva on kuitenkin hänestä, koska sellainen hän on ollut joskus 3-7 vuotta sitten... Eli huijaus on ollut vain pituudessa. Ja pituudesta valehteleminen on kuulemma ihan normaalia, koska muuten ei pääse naisen kanssa treffeille ollenkaan... Öööö... no joo... Vanhoja, 3-5 vuoden takaisia kuvia on tosi monella Tinderin ihmisellä. Löysin jopa vanhoja tuttuja, jotka eivät  näytä enää samalta, kuin kuvassa ja 5 vuotta sitten. 37 v ja 43 v ovat kyllä aika erinäköisiä ihmisiä yleensä...

Kuvista voisi puhua kyllä loputtomiin. Visualistina minua naurattavat sellaiset kuvat, joista näkee esimerkiksi miehen entisen kumppanin olkapää tai sitten seuranhakua varten tarkoitetut kuvat, joissa mies esiintyy exänsä kanssa. Ehdottomasti parhaat ovat eläinaiheiset profiilikuvat... "Rauhallinen, kiltti, miehekäs, naista huomioon ottava 43 v mies. Rakastan lemmikkejä ja lapsia. Ota minusta nallekarhun itsellesi" Ja profiilikuvassa chihuahua. Taikka hevonen. Taikka kissa... Taikka hamsteri.

Noh, kuvista kun yli pääsee, alkaa lukea esittelytekstiä:

"100% luotettava ukkomies etsii salaisesti seuraa. Kotona en saa seksiä"...  Muu on ihan, joo, ymmärrettävä, mut tuo 100% luotettavako? Really? ...  Tai sitten: "Sosiaalinen ja puhelias Alfauros etsii omaa näkymätöntä pinkkiä pyöreää pikkunasua. Ulkonäölläsi ei ole väliä. Riittää, että minä olen komea" HÄH? " Itsevarma, empaattinen mies. Jos saamme mätchin, tasa-arvon nimissä voit laitta ensimmäisenä viestin. " Itsevarma? Joopa. Niitä on tusinoittain siellä, tuollaisia viestejä.

Sitten, kun etenet chattiin asti... Olen saanut tarjouksen ilmaisesta Tinderin yllätysmunasta, minulle on ehdotettu autoseksiä pikapika... (mulla kyllä luki tositarkoituksella profiilissani). Tai sitten suututaan, jos ei työkiireissä ehdi vastata 20 minuutissa. Eräs alkoholisoitunut mies sanoi minulle, että se, että etsin raitista savutonta kumppania kertoo minun olevan idiootti, koska kaikki raittiit ja savuttomat  ovat idiootteja ja niin minäkin... Epäselväksi jäi, miksi se kanssani halusi ylipäänsä keskustella. Eräs halusi treffeille heti, ei jaksanut kirjoittamalla tutustua. Treffien edellytyksenä oli se, että minun piti antaa lupaus harrastaa miehen kanssa seksiä ekoilla treffeillä... muuten ne olisivat turhat...

Kaikesta surullisinta on se, että mitä enemmän selailen tätä Tinderiä, sitä kriitisemmäksi tulen :(. Enää en katso vain kasvonpiirteitä, vaan väistämättä kuvan kokonaisuudessa. Ja se kyllä kertoo paljon... En ole koskaan etsinyt "prinssiä", päinvastoin. En ole enää sellaisessa iässä, että jaksaisin kumarrella kuninkaallisille, joten jätän ne joillekin nuorimmille ja terveselkäisille naisille. Mutten mä kuitenkaan huijarisammakkoakaan halua...

En ollut Tinderin suhteen toisaalta tosissani koskaan, en uskonut löytäväni sieltä mitään. Tylsyyttäni vain selailin. Kyllä se on hyvä kanava saada irtoseksiä, jos sellaista haluaa. En nyt tiedä miten miehet sieltä mitään saavat, mutta naisena olisi jokaiselle päivälle tarjolla niin paljon, kuin vain jaksaisi antaa. Eli, jos oot nymfomaani tai seksiriippuvainen, tämä paikka on kyllä kultakaivos.

Olen minä toki fiksujakin siellä tavannut. Jutellut, treffannut ja todennut, etten sopi toisen kumppaniksi. Aikuisena se on hyvinkin vaikeaa, löytää itselle sopivaa aikuista jolle olisit itsekin sopiva :) Mutta hyvin vähiin treffeihin olen suostunut menemään. Enkä enää mene Tinderitreffeihin ollenkaan.

Viikonloppuja kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinkkuelämää

Eli suomeksi : minulle riitti. Suhteilu. Joksikin aikaa. Minulle tuli paha ähky. Mä en enää jaksa. Piste. Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ovatko...