Kontrastit

Vähän aikaa kuulunut viimeisestä päivityksestäni ja siihen oli syy. Nyt koen haluavani jatkaa blogini pitämistä ja se siis jatkuu :) Kiitos, kun olet seurannut minua ja kiitos viesteistä, joita sain, en olisi uskonut, että niin moni seuraa höpinöitäni <3 :) Minulla on kaikki hyvin ja pidin vain tauon :)

Haluan pohtia asian, josta olen aika varma: kaikella on tarkoitus! On oltava! Olen siitä aivan varma. On vaikeampi löytää tarkoituksen elämän hyville tapahtumille. Itsekkäänä olentona ajattelen, että tietty mulle pitää tapahtua hyvää :) Elämän ns huonot tapahtumat pistävät yleensä miettimään asioita syvällisemmin. Toisaalta, en edes voi sanoa huonon tapahtuman jälkeen; kun se on käsitelty, että kyseessä oli huono tapahtuma... Olen valtavasti oppinut nimenomaan niistä elämän ns huonoista tapahtumista, joten en voi niitä oikeastaan huonoiksi edes ajatella.

Kontrastit pistävät meitä ymmärtämään kauneutta. Arvostamaan sitä. Ilman kontrasteja jokainen asia on mitään sanomaton eikä minkäännäköinen. Elämän kriisit ovat niitä elämän kontrasteja, jotka auttavat ymmärtämään itsestämme, elämästä ja muista hitusen enemmän. Ja myös arvostamaan itseämme, elämää ja muita.

Esimerkiksi erilaisten ihmisten kohtaamiset. Elämä opettaa meitä pääasiallisesti niiden kautta. Suhteet synnyttävät kriisejä itsemme, muiden tai ympäristön suhteen. Ja koska kriisit ovat elämän kontrasteja - niistä saa olla kiitollinen. Ainakin minä olen. Olen tavannut erilaisia ihmisiä elämässäni: selkäänpuukottajia, hyväksikäyttäjiä, sellaisia jotka eivät välittäneet pätkääkään minusta, vaan heidän ystävyytensä/rakkautensa on ollut vain oman edun tavoittelua. Olen saanut takkiini ja nokilleni; osoitusta siitä, että olen hyvä vain, kun he haluavat minulta jotain. Osoitusta siitä, että ongelmani on minun omiani, eikä niiden tulisi millään lailla estää tai haitata henkilön hyötyvästä minusta. Olet varmaan myös kohdannut sellaisia tyyppejä. Ne ihmiset ovat niitä tummansävysiä kontrasteja elämässä. He korostavat sen, miten tärkeitä ne toisenlaiset ihmiset ovat. Ystävät, perhe ja ihanat randomit, jotka välittävät ilman, että haluaisivat itse hyötyä :). Joten en voi olla surullinen näidenkään tummansävyisten kontrastien olemassaolosta :) Ne tekevät elämästä erisävyistä :) Jokainen kohtaamani tumma sävy on opettanut minulle jotakin minusta, elämästä ja muista.

Olen kiitollinen elämälle kontrasteista :)

Mukavaa viikonalkua! Mun maanantai on ollut paras ikinä, vain syntymäni maanantai voittaa sen :)


2 kommenttia:

  1. Kun löytää itsensä, hyväksyy sen ja tietää että se on juuri niin hyvä ihminen kuin haluat ihmisen olevan, rakastat sitä. Silloin voi kohdata maailmassa hyvät ja huonot asiat ja ihmiset, koska ne ei sinua kannattele pinnalla vaan sinun oma rakkautesi itseesi.

    Huomaat vaan, että huonot asiat sattuu tapahtumaan, mutta vaan hyviin tartut. Sama ihmisten kohdalla. Ja oikoa ei voi...

    T:Dissi

    VastaaPoista

Sinkkuelämää

Eli suomeksi : minulle riitti. Suhteilu. Joksikin aikaa. Minulle tuli paha ähky. Mä en enää jaksa. Piste. Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ovatko...