Elämäntapojen muutos

Olipa rankka kuukausi takana. Mutta antoisa. Olen taas oppinut paljon uutta, ihanaa ja hyödyllistä :) Olen tutustunut moneen ihanaan, ajattelevaan ihmiseen ja saanut hyvää ja asiallista suoraa palautetta. Jota sitten hyödynnän. Olin lähellä tehdä rikosilmoituksen kahdesta henkilöstä, jotka minua häiriköi nettimaailmassa mustamaalaamalla ja nyt jo levittämällä kuviani. Mutta päätin olla tekemättä niin. Ei se heidän vika ole, etten minä katsonut tarpeeksi tarkasti kenelle luotin. Minähän sen tein. Ja kerroin itsestäni liikaa, uskoin liikaa ja olin avoin liikaa. Nyt ymmärrän todella hyvin yhden ihmisen kommentin siitä, että kerron liikaa itsestäni muille. Ja niin teinkin. Olkoon se minulle kovana oppituntina. Ja on se edelleen aika kova. Se oppitunti. Mutta tarpeellinen.

Henkisen kehittymisen ohella huomasin myös, että fyysisessä elämässä voisin muuttaa monta asiaa. Kuten kaikki me, tai lähes kaikki, tarvitsen elämäntapamuutosta. Olen yrittänyt lopettaa tupakanpolton useamman kerran lääkkeiden avulla. Tuloksetta. Aloitin aina uudestaan, heti kun meni hermot tai tuli stressiä. Opin itsestäni sen, että olen liian lepsu itselleni rajojen asettamisessa ja siksi vaikka muillekin niitä asetan, ne muut eivät rajojani kunnioita... koska en itsekään omia rajojani kunnioittanut enkä edes osannut rajoittaa itseäni missään asioissa. Kun ymmärsin sen, päätin harjoitella rajojen asettamista itselle. Ja aloitin tupakoinnista. Ja tiedättekö, tällä hetkellä olen erittäin stressaantunut, mutta jo viikko savuttomana. Enkä enää aloita. en edes käyttänyt tupakoinnin lopettamiseen terkoitettua lääkitystä! Minä vain päätin ja päätökseni pitää. Oon niin ylpeä itsestäni :)

Koska huomasin eläneeni aina muiden ehdoilla, minun piti miettimällä miettiä, mistä minä pidän oikeasti, mitä haluan harrastaa, miten pukeutua yms. Se ei ollut helppoa :) mutta pikkuhiljaa luonnistuu :) ekaksi elvytän joogaharrastustani ja muka ajanpuutteen vuoksi vähentynyttä meditointia. Ja samoin lenkkeily. Näistä kun aloittaa ja muistaa, että muutoksia tulisi ajaa elämään hissukseen, voi sitten myöhemmin miettiä lisää :) Olen itselleni armollinen, rakastava ja ymmärtäväinen. Eikä silloin voi muuta tullakaan, kuin hyvä :)

Kiitos, kun luit :)
Mukavaa uuden viikon alkua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinkkuelämää

Eli suomeksi : minulle riitti. Suhteilu. Joksikin aikaa. Minulle tuli paha ähky. Mä en enää jaksa. Piste. Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ovatko...