Tavallinen nainen Motonetissä

Minä vihaan kaikkia sellaisia tavaroita, joiden käyttötarkoituksesta minulla ei ole hajua. Minua ärsyttävät kaikki johdot, epämääräiset ruuvit, pultit ja tuollaiset. Käsi sydämellä voin kertoa, että suhteessa ollessani olen aina ihmetellyt sitä, miksi miehet viihtyvät Motonetissä. Eivätkä niinkään viihdy Ikeassa, millä logikalla senkin voi ymmärtää. Mutta eilen lähdin ajelemaan töihin iltavuoroon hieman etuajassa ja minulla oli noin tunti vapaa-aika, jota sitten päätin käyttää ohjaustehostinsäiliölitkuasioiden selvittämiseen. Lähestyin tätä karmeaa kauppaa, josta kaikki tarvitsemani pitäisi löytyä.

Menin palvelutiskille ja siellä oli jono. Pyörin hyllyjen välissä odotuksen ajan ja ihmettelin tätä vihaamani tavaroiden paljoutta. Sitten löysin ihanan keltaisen pesusienen, joka oli ihanan pyöreän ja  pehmeän näköinen ja söpö. Luin mihin tarkoitukseen se on ja se oli auton kiillotukseen. En tiennyt kiillotanko Lilliäni, mutta pesusieni sopii sille hyvin väriltään. Seuraavaksi sain ajatuksen kiiltävästä Lillistä ja tutkin vahoja. En ole koskaan vahannut autoa, joten sitäkin täytyy opetella. Ostin sitten söpön pesusienen, kaksi vahaa, mikrokuituliinan ja olisin varmaan kaikkea muutakin voinut ostaa, kun näitä söpöjä, värikkäitä purkkiloita hyllyissä oli ihan käsittämätön määrä, mutta tuli mun vuoro asiakaspalvelupisteeseen.

Selitin nuorelle miehelle, että olen täysin out autoasioissa, mutta olen nyt alkanut kiinnostumaan yhtäkkiä ja huomasin, kun rassasin sitä kaasuttimen läppää, että moottorin vieressä olevassa säiliössä, josta minulla ei ole tietoa mikä säiliö se on, siinä oleva litkun määrä on minimimerkissä ja mun luultavasti täytyy lisätä sitä litkua. Mutta kun en tiedä millaista ja mitä varten. Näytin myös kuvan nuorelle miehelle siitä säiliöstä. Kerroin, että tuttavani kertoi tarvitsevani ohjaustehostinnestettä tai öljyä, en enää muista. Miehelle oli hauskaa. Hän kaivoi sen litkun mulle ja lisäksi vielä suositteli kirjaa. Oli niin hyvä palvelua, että melkein alkoi uskoa uudelleen miesten kaikkitietämykseen :D.
Nyt sitten minulla on tarvitsemani litku.Säiliön täyttämisestä varmaan tulee oma kirjoitus, kun en tässä nyt tapahtumien suuren määrän aikana oikein kerinnyt sitä tekemään.


 Joo ostin myös jotain uutta ihmeellistä käsien pesuainetta, kun luultavasti kädet tästä lähtien ovat minulla usein mustat. Olen kuitenkin sairaanhoitaja ja potilaat ja työkaverit eivät luultavasti näkis, että mustat käteni soveltuisivat medisiinisiin toimenpiteisiin. No, ku käsiä pestään usein, täytyyhän niitä rasvatakin. Mukaani tarttui oikein Working hands :D niminen oikein tehokas rasva. Täytyy kokeilla...Motonetissä tajusin etteivät miehet nyt niin paljoa naisista eroa. Miesten kaupoissakin on näköjään kivoja purkkejä, rasvoja, kiiltäviä blingbling juttuja ja kaikkee xD

Ja hei. Mulle ei todellakaan makseta tästä. Ei siis ole mitään tuoteasetteluja :D ihan vain ihmeellistä miesten maailmaa.

Ja lisäksi... MINÄ OSTIN MAZDA 6 MANUAALI KORJAUSOPPAAN!!! *hyppelen innoissani täällä * Vähänkös minusta tulee nyt PRO! Suoraan sanottuna, minua pelottaa avata tuo kirja. Ei siksi, että pelkään sokeutuvani nähdessäni mielessäni tulevaisuuteni maailman parhaimpana mekaanikkona... ei... Vaan siksi, että pelottaa... menevätkö monimutkaiset aivoni solmuun enkä pääse aamulla töihin hoitamaan auton korjaukseen verrattuna vaatimatonta hommaa - ihmisten terveyttä ja sydämiä... tajuanko ylipäätään yhtään mitään siitä, mitä siellä lukee xD. Toisaalta, jos miehet ymmärtää, miksen minä ymmärtäisi. Sitä paitsi, eivät edes kaikki miehet ymmärrä tätä ihmeellistä koneiden maailmaa xD joten, kerään rohkeutta ja avaan kirjan ensimmäistä kertaa... huomenna.

Ja näin minäkin menetin sydäntäni tälle kaupalle. Löysin tosi söpön vaihdekeppinupin. En ostanut, kun viime hetkellä huomasin sen pakkauksen päällä tekstin, jota en tajunnut... pitää vielä selvittää sitäkin xD Sitten siellä oli ihania kutistesukkia. Erivärisiä <3. Lillillä ne on kaikki tylsän mustia. Taidan alkaa niitä vaihtamaan jossakin vaiheessa myös :P

Tänään töissä mielessäni pyörii vain autojutut potilaiden huolien lisäksi. Mietin mitenkähän minä korjaan moottoripyörääni, joka sammui yhtäkkiä pariviikkoa sitten eikä käynnistynyt enää. Minä ja vanhin tyttäreni fiksuina heti ruvettiin ymmärtämään, että vika on tulpassa. Ei voi olla muussa. Etsittiin sitä tulppaa, löydettiin, irrotettiin tyttären miehen avulla... mutta uutta en mistään saanut tilalle. Kirjoittelin pyörän myyjälle. Hän ihmetteli suuresti, miten näin uusi pyörä ja tulppa voinut mennä. Noh, ehkä muilla ei mene, muta mulla menee ja se on tulppa se, mikä hajos.

Tänään sitten sattumalta sain tietää... että moottoripyörä sammuu aina jos tukijalka lasketaan maahan ja vaihde on päällä... Tulin kiltisti kotiin, hiljaa kaivoin taskustani sen tulpan, ruuvasin sen paikalleen... otin tukijalka pois... painoin kytkintä... ja ihanan iloisesti Suzukini  se alkoi putputtelemaan siinä... Hmmm, ehkä jos olisin mies olisin tiennyt tämän. Ehkä osaisin ajatella yksinkertaisemmin eikä niin katastrofaalisen suurestu xD Mutta tiedänpähän missä moottoripyörässä on tulppa ja miten sitä irrotetaan ja takaisin ruuvataan xD Ei enempää tästä. :D

Myös ikäviä juttuja tapahtunut. Lilli on vahingoittunut :(. Lähdin työpaikan parkkikselta ja yksi täti sitten päräytti peruuttamalla Lillin oikeeseen renkaseen ja vähän peltiinkin vetokoukullansa.... Nyt Lilli sitten omituisesti vinkuu lisäksi...kun peruutan sitä... Kyllä tällä vaudilla minun sokaistavan loistava tulevaisuus automekaanikkona voipi ihan oikeasti toteutuakin...


Sitten minulle soitti ukko jostain autopurkaamosta, ja tarjosi katalysaattorin hintaan 100 euroa. Minä en voinut olla ostamatta sitä. Tarvitseehän mun halata jonkun lauantaina, kun herään vapaapäivä aamuna, venyttelen ja alan kaipaamaan omaa kainaloa. Halaan silloin katalysaattoria ja suunnittelen ruosteenpoistoa osista ja kaikkee tuollaista. Silitän samalla katalysaattoria ja muistutan itselleni, ettei se miehestä paljonkaan eroaa. No eroahan se, muttei kauhean paljon. Onko nyt väliä kelle puhun... Takaisin tulee aina tätä samaa - ei mitään xD!

Keskiviikkoa!

2 kommenttia:

  1. Kyllä sä olet jo antanut sen pikkusormen moottoritouhuille😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, no joo, kunhan nimettömän ei vie 😂

      Poista

Sinkkuelämää

Eli suomeksi : minulle riitti. Suhteilu. Joksikin aikaa. Minulle tuli paha ähky. Mä en enää jaksa. Piste. Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ovatko...